text.skipToContent text.skipToNavigation
SEU ELECTRÒNICA

Ajut a l'estudi (article 13 Ensenyament Superior)

Ajuts a l'estudi per a ensenyament superior a Andorra

Persones que el poden demanar

Persona física

Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)

Representant

Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.

Requisits previs

  • Cal disposar del NIA tant l’estudiant com el pare/mare/tutor/a, en el cas que l’estudiant sigui menor d’edat.
  • Persona física (per sol·licitar-lo cal omplir i presentar el formulari Y5T003, “Sol·licitud d’atorgament del número d’identificacióadministrativa - NIA”).
  • Per a la tramitació en línia, cal disposar del certificat electrònic (per a més informació visiteu: https://www.signaturaelectronica.ad/).

Vies de recurs

De conformitat amb el que estableix l’article 124 del text refós del Codi de l’Administració, del 29 de març del 1989, publicat pel Decret legislatiu del 3 de juliol del 2019, contra aquesta resolució es pot interposar recurs administratiu davant del Govern en el termini d’un mes a comptar de la data de la notificació de l’acte objecte de recurs

Breu descripció dels passos de tramitació

Presentar en el període de convocatòria, la sol·licitud degudament omplerta i signada amb la documentació requerida.

Passos següents

Trametre la resolució tan bon punt la beca estigui resolta

Documents que s’han de presentar

  • null

  • Dades econòmiques dels membres de la unitat familiar 
    Podeu descarregar el document des del següent enllaç

  • Declaració i verificació de dades.
    Podeu descarregar el document des del següent enllaç

  • Per a les famílies que viuen en pis de lloguer, contracte, així com el comprovant de l’últim rebut del lloguer del pis.

  • Per a les famílies que viuen en un pis de propietat, certificació bancària que n’especifiqui l’import mensual i/o comprovant de l’últim pagament de la taxa de béns immobles.

  • En casos de separacions de parella amb fills en comú, conveni de mesures paternofilials.

  • Certificació acadèmica personal del curs anterior a la demanda de l’ajut a l’estudi

  • Matrícula del curs per al qual se sol·licita l’ajut a l’estudi i del curs anterior, si escau.

  • Comprovant del pagament de la matrícula del curs per al qual se sol·licita l’ajut.

  • Per a les persones sol·licitants de la beca de residència, el contracte de lloguer del pis o el rebut de l’import de la residència (si es tracta de pis compartit, el comprovant de l’import corresponent).

  • Per als sol·licitants d’un ajut a l’estudi a una altra institució, comprovant de l’import de l’ajut concedit

Normativa

  • Llei 10/2021, del 3 de maig, de text consolidat d'ajuts a l'estudi.
  • Decret d'aprovació del Reglament d'ajuts a l'estudi del 22 de juliol del 2020.
  • Edicte de la convocatòria d’ajuts a l’estudi.
  • Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals.
  • Decret del 22 de novembre del 2006 que regula el fitxer de dades personals del Registre d’Ajuts a l’Estudi.
  • Decret del 29 de juny del 2016 d’aprovació del Registre General del Consell Regulador Andorrà del Joc.
  • Acord que modifica l'acord del 27-3-2018 que regula el fitxer de dades personals del Registre d'Ensenyament Superior de l'Institut d'Estudis Andorrans.

Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim

  • Període de l’any en què es pot demanar

    Del 06-09-2023 al 06-10-2023.

  • Preu

    0,00 €

  • Termini de resolució

    No aplica.