text.skipToContent text.skipToNavigation
SEU ELECTRÒNICA

Demanda per a l'exercici de l'auditoria de comptes al Principat d'Andorra – Alta, modificació i baixa d'un auditor persona física que actualment exerceix l'auditoria al Principat (període transitori)

Aquest tràmit està reservat als auditors de comptes, persones físiques, que actualment exerceixen la professió i que han d’acreditar la seva competència professional per poder obtenir l’autorització del Supervisor, comunicar-li qualsevol modificació o baixa, i que aquest, si escau, els inscrigui d’ofici al Registre d’auditors de comptes del Principat d’Andorra (RACA), d’acord amb les disposicions transitòries primera i segona de la Llei.

Persones que el poden demanar

Persona física

Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)

Representant

Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.

Requisits previs

La persona sol·licitant ha de ser un professional o empresari que en el moment de l’entrada en vigor de la Llei 10/2024, d’auditoria de comptes del Principat d’Andorra, exerceix l’auditoria de comptes al Principat d’Andorra i que pugui acreditar la competència professional i els requisits d’acord amb l’article 9 i les Disposicions transitòries primera i segona de la Llei.

És necessari disposar d’un certificat electrònic per utilitzar l’eina.

Passos previs

Està exercint l'auditoria al Principat d'Andorra en el moment de l'entrada en vigor de la Llei 10/2024, d'auditoria de comptes del Principat d'Andorra.

Necessiteu ajuda

Us podeu dirigir al Sistema de Supervisió d'Auditoria de Comptes del Ministeri de Finances:
supervisioauditoriacomptes@govern.ad

Informació

Tots els documents oficials estrangers hauran d’estar postil·lats o degudament legalitzats. Per a més informació, visiteu el web: www.exteriors.ad/ca/afers-bilaterals-i-consulars/afers-consulars/legalitzacio-de-documents. A més, caldrà presentar una traducció jurada també postil·lada o degudament legalitzada quan els documents no estiguin redactats en català, castellà, francès o anglès.

Durant la instrucció de l’expedient es pot reclamar la presentació de la documentació acreditativa escaient:

        ◦ Document que acrediti la fiança en forma de dipòsit o aval, d’acord amb l’article 22 de la Llei.
        ◦ Document que acrediti la contractació i vigència de l’assegurança de responsabilitat civil derivada de treballs d'auditoria en territori andorrà, d’acord amb l’article 22 de la Llei i l’article 23 del Reglament.

Via de recurs

Contra la resolució es pot interposar recurs administratiu, davant del mateix Govern, en el termini màxim d’un mes a comptar de la data de notificació d’acord amb l’article 129 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració. Segons els articles 52 i 135 del text consolidat del Codi de l’Administració, la interposició de recurs no suspèn l’execució de l’acte impugnat.

Esteu sol·licitant un nou tràmit com a
Usuari anònim

  • Període de l’any en què es pot demanar

    Des de la seva posada en funcionament fins el 20-09-2025 inclòs.

  • Preu

    1.000,00 € (Alta)

  • Termini de resolució màxim

    Dos mesos, prorrogable d'un altre mes.

Cal iniciar sessió per fer el tràmit