Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Exempció de l’ITP / d’aplicació del tipus de gravamen superreduït de l’IGI
Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Representant
    Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
    Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Tràmits a posterior
En el termini d’un mes, a comptar de l’ocupació de l’habitatge exemptat, la persona o les persones a favor de les quals s’hagi acordat l’exempció han de presentar a l’Administració el certificat de convivència expedit pel Comú que acrediti la data d’inscripció en l’adreça corresponent al bé immoble adquirit, que ha obtingut l’exempció, i la còpia simple de l’escriptura pública d’adquisició.
Un cop l’any i durant els 4 anys posteriors, cal presentar a l’Administració el certificat de residència expedit pel Comú i els rebuts d’electricitat, telèfon, aigua i calefacció que demostrin que l’habitatge és l’habitual i permanent.
Via de recurs
Documents que s’han de presentar
- Sol·licitud. 
 Podeu descarregar el document des de l'enllaç següent
- Certificat d’inscripció expedit pel Servei d’Immigració que acrediti el temps de residència, el tipus d’autorització i de validesa al Principat, per als no-andorrans. 
- Fotocòpia del passaport, o del DNI per als no-andorrans. 
- Certificat de residència expedit pel Comú. 
- Declaració jurada (A3 T010 - 11/09/2013) de les persones adquirents en la qual manifestin que el bé immoble que pretenen adquirir és la primera adquisició d’habitatge, que constituirà l’habitatge habitual i permanent, i que no han rebut altres ingressos que els declarats a la sol·licitud. 
 Podeu descarregar el document des de l'enllaç següent
- Taxació pericial vigent del bé immoble per al qual es demana l’exempció, que tingui una validesa de 6 mesos i una vigència de com a mínim 2 mesos a la data de presentació de la sol·licitud. 
- Per a la persona o les persones adquirents assalariades, l’extracte de punts de vellesa emès per la Caixa Andorrana de Seguretat Social dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud. 
- Per a la persona o les persones adquirents no assalariades o amb participació en societats o titulars d'una activitat econòmica, els justificants d’ingressos i certificacions bancàries que acreditin l'existència i els moviments de comptes bancaris dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, així com el compte de pèrdues i guanys de l’activitat, si escau. 
- Per a les persones amb discapacitat, certificació expedida pel ministeri competent en benestar social, segons la Llei de garantia dels drets de les persones amb discapacitat. 
Normativa
- Llei de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries, del 29 de desembre del 2000.
- Reglament, del 14 de maig del 2019, de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries.
- Llei 11/2012, del 21 de juny, de l’impost general indirecte.
- Reglament, del 2 de juliol del 2014, de l’impost general indirecte.
Esteu sol·licitant un nou tràmit com a 
Usuari anònim
- 
                    
Període de l’any en què es pot demanarTot l’any. 
- 
							
Preu2,14 € 
- 
                        
Termini de resolució màxim2 mes(os). 
