Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Exempcions plusvàlues
Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Persona jurídica
Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Representant
Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Via de recurs
Documents que s’han de presentar
Sol·licitud
Podeu descarregar el document des del següent enllaçFotocòpia del passaport o del document nacional d’identitat de la persona o les persones que transmeten i sol·liciten l’exempció.
Certificat de residència expedit pel Comú que acrediti el temps de residència dels transmissors en l’habitatge objecte de la transmissió.
Document públic i fotocòpia del mateix document, que acrediti la data i l’import de l’adquisició de l’habitatge objecte de la transmissió.
Declaració jurada dels transmissors que en el termini màxim d’un any, a comptar del moment de la transmissió de l’habitatge, reinvertiran l’import percebut per la venda en l’adquisició d’un nou habitatge habitual i permanent al Principat d’Andorra.
Taxació pericial vigent del bé immoble pel qual es demana l’exempció.
Si escau, els documents que acreditin el valor de les inversions o millores realitzades en el bé objecte de la transmissió, d’acord amb el que disposa l’apartat 9 de l’article 7 del Reglament.
Documentació que s’ha de presentar després de la transmissió:
- En el termini d’un mes, a comptar del moment de la transmissió, la/es persona/es a favor de la/es qual/s s’hagi/n acordat l’exempció, ha/n de presentar a l’Administració una còpia simple de l’escriptura de transmissió de l’habitatge objecte de l’exempció.
- En el termini d'un mes a comptar de la reinversió la persona a favor de la qual s'hagi acordat l'exempció haurà de presentar a l'Administració una còpia de l'escriptura d'adquisició del nou habitatge habitual i permanent.
- En el termini de sis mesos a comptar del moment en què es fa la reinversió, el certificat de residència expedit pel Comú.
- Un cop a l’any, i fins que hagin transcorregut els anys que la Llei exigeix perquè l’habitatge sigui considerat habitual i permanent, la persona o persones a les quals s’ha acordat l’exempció han de presentar a l’Administració el certificat de residència expedit pel Comú, així com els rebuts d’electricitat, telèfon, aigua i calefacció de l’habitatge que demostrin que l’habitatge és l’habitual i permanent.
Per a la persona o les persones adquirents assalariades, l’extracte de punts de vellesa emès per la Caixa Andorrana de Seguretat Social dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
Normativa
- Llei de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 7/2006.
- Reglament de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries, del 26 de juliol del 2006.
- Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals.
- Decret del 25 de maig del 2011 que regula el fitxer de dades personals denominat Exempcions fiscals del Departament d’Habitatge.
- "De conformitat amb la Llei 15/2003, del 18 de desembre, qualificada de protecció de dades personals, s’informa les persones interessades que les seves dades personals passaran a formar part del fitxer “Exempcions fiscals”, gestionat pel Departament d’Habitatge, i del fitxer ""Resolucions Exempció Habitatge 4.11"", gestionat pel Departament de Tributs, la finalitat dels quals és valorar i gestionar els expedients per a l’exempció de l’ITP, regulada a l’article 4.11 de la Llei de l’impost. Així mateix, s’informa les persones interessades que poden exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició al Departament d’Habitatge i/o al Departament de Tributs, situats al c. Prat de la Creu, 62-64, edifici administratiu del Govern, AD500 Andorra la Vella. És una obligació de l’usuari mantenir actualitzades les dades de forma que corresponguin a la realitat en cada moment"
Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
0,00 €
-
Termini de resolució
2 mes(os).