text.skipToContent text.skipToNavigation
SEU ELECTRÒNICA

Exempcions plusvàlues

En construcció.
FORMATTED

Persones que el poden demanar

Persona física

Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)

Persona jurídica

Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.

Representant

Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.

Via de recurs

Contra la resolució es pot interposar recurs administratiu, davant del mateix Govern, en el termini màxim d’un mes a comptar de la data de notificació d’acord amb l’article 129 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració. Segons els articles 52 i 135 del text consolidat del Codi de l’Administració, la interposició de recurs no suspèn l’execució de l’acte impugnat.

Documents que s’han de presentar

  • Sol·licitud
    Podeu descarregar el document des del següent enllaç

  • Fotocòpia del passaport o del document nacional d’identitat de la persona o les persones que transmeten i sol·liciten l’exempció.

  • Certificat de residència expedit pel Comú que acrediti el temps de residència dels transmissors en l’habitatge objecte de la transmissió.

  • Document públic i fotocòpia del mateix document, que acrediti la data i l’import de l’adquisició de l’habitatge objecte de la transmissió.

  • Declaració jurada dels transmissors que en el termini màxim d’un any, a comptar del moment de la transmissió de l’habitatge, reinvertiran l’import percebut per la venda en l’adquisició d’un nou habitatge habitual i permanent al Principat d’Andorra.

  • Taxació pericial vigent del bé immoble pel qual es demana l’exempció.

  • Si escau, els documents que acreditin el valor de les inversions o millores realitzades en el bé objecte de la transmissió, d’acord amb el que disposa l’apartat 9 de l’article 7 del Reglament.

  • Documentació que s’ha de presentar després de la transmissió:

    • En el termini d’un mes, a comptar del moment de la transmissió, la/es persona/es a favor de la/es qual/s s’hagi/n acordat l’exempció, ha/n de presentar a l’Administració una còpia simple de l’escriptura de transmissió de l’habitatge objecte de l’exempció.
    • En el termini d'un mes a comptar de la reinversió la persona a favor de la qual s'hagi acordat l'exempció haurà de presentar a l'Administració una còpia de l'escriptura d'adquisició del nou habitatge habitual i permanent.
    • En el termini de sis mesos a comptar del moment en què es fa la reinversió, el certificat de residència expedit pel Comú.
    • Un cop a l’any, i fins que hagin transcorregut els anys que la Llei exigeix perquè l’habitatge sigui considerat habitual i permanent, la persona o persones a les quals s’ha acordat l’exempció han de presentar a l’Administració el certificat de residència expedit pel Comú, així com els rebuts d’electricitat, telèfon, aigua i calefacció de l’habitatge que demostrin que l’habitatge és l’habitual i permanent.

  • Per a la persona o les persones adquirents assalariades, l’extracte de punts de vellesa emès per la Caixa Andorrana de Seguretat Social dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.

Normativa

Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim

  • Període de l’any en què es pot demanar

    Tot l’any.

  • Preu

    0,00 €

  • Termini de resolució

    2 mes(os).

El servei no està disponible en línia