Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Habitatge d’ús turístic (HUT) – modificació
Amb aquest tràmit es demana la modificació del registre de l’habitatge per poder realitzar l’activitat d’habitatge d’ús turístic (HUT) i prèvia inspecció, s’obté el número de registre si escauPersones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Persona jurídica
Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Representant
Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Detall de presentació
Via de recurs
Necessites ajuda
Requisits previs, si escau
- Escriptura de propietat
- Disposar del Certificat d’habitabilitat
- Assegurança de responsabilitat civil
- Comunicació per escrit al president de la comunitat de propietaris informant de què es farà l’activitat d’habitatge d’ús turístic
Tràmits a posterior, si escau
Documents que s’han de presentar
Sol·licitud
Podeu descarregar el document des del següent enllaçCòpia de l’escriptura o certificat notarial o cens emfitèutic que identifiqui el propietari de l’HUT, l’adreça completa, la superfície de l’HUT i document que indiqui el coeficient o quota de participació de l’HUT dins de la comunitat de propietaris.
En el cas que declari que l’HUT disposa de plaça/es d’aparcament: còpia de l’escriptura o certificat notarial o cens emfitèutic o contracte d’arrendament que la/les identifiqui.
En el cas que declari que l’HUT està adaptat a les normes d’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda: Document tècnic que ho certifiqui.
Certificat de la companyia d’assegurances que acrediti que l’HUT té contractada una pòlissa de responsabilitat civil per danys a tercers en una quantia suficient per cobrir danys eventuals, d’acord amb la capacitat màxima.
Document que acrediti que la persona que sol·licita la inscripció té la facultat o la qualitat d’adreçar-se al Registre, si escau. En el cas de societat, certificació de la junta de la societat facultant el/la sol·licitant a signar la demanda (si no és càrrec representatiu o no té poders inscrits al Registre de Comerç).
Còpia del certificat d’habitabilitat.
Normativa
- Llei 16/2017, del 13 de juliol del 2017, general de l'allotjament turístic i els reglaments que ladesenvolupen.
- Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals.
- Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració
- A la fi de novembre de 2023 es va aprovar una modificació de Llei i no es poden registrar HUT fins al 28/09/2025, només es podran fer modificacions dels registrats
Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
100,00 €
-
Termini de resolució
2 mes(os).