Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Registre electrònic de representants per a professionals - Alta
Aquest tràmit està reservat a professionals que volen donar-se d’alta al Registre electrònic de representants per poder representar els seus clients en les gestions davant del Govern en format telemàtic.Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Persona jurídica
Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Requisits previs
- La persona sol·licitant ha de ser un professional o empresari autoritzat, és a dir, que té una autorització de professió titulada o un número de registre de comerç.
- És necessari disposar d’un certificat electrònic per utilitzar l’eina.
- Per a les persones jurídiques és necessari el certificat de persona física representant d’entitat jurídica.
- En cas de voler designar una altra persona, que no sigui el titular del negoci, en el rol d’administrador de l’eina, caldrà indicar-ne el NIA (número d’identificació administrativa).
- Tots els empleats que hagin de representar clients han de disposar del seu certificat electrònic.
- En cas de voler designar un "Administrador" per les funcions de l'eina, caldrà indicar-ne el seu NIA
- Els empleats han d'indicar en l'apartat de Preferències d'empleat, les empreses que els podran afegir.
Vies de recurs
Preguntes freqüents
Qui es pot fer representar per fer gestions pel canal telemàtic?
D’acord amb el Codi de l’Administració, qualsevol persona amb poder d’obrar pot actuar per mitjà d’un representant. Per poder fer-ho en el canal telemàtic és preferible que tots disposin d’un certificat electrònic.
Qui pot representar un ciutadà per fer gestions pel canal telemàtic?
Tota persona física o jurídica a favor de la qual el ciutadà amb poder d’obrar vol donar la seva representació perquè actuï en nom i interès seu, és a dir, un altre ciutadà o un professional que ha d’estar registrat en el Registre electrònic de representants de l’Administració pública.
Les persones designades per representar han de disposar d’un certificat electrònic.
Qui s’ha de donar d’alta al Registre electrònic de representants?
Només s’han de donar d’alta al Registre electrònic de representants els professionals que actuaran pels seus clients.
Com puc demanar que em representin per fer tràmits telemàtics?
Accediu a la Seu electrònica amb el certificat electrònic, des del vostre espai personal, escolliu el submenú Els meus permisos i autoritzacions, i només cal que escolliu Crear un nou permís.
Podeu escollir que us representi un altre ciutadà. En aquest cas cal indicar el seu NIA, i la representació serà general, fet que li confereix drets per gestionar íntegrament el vostre perfil.
Una altra opció és designar un professional. En aquest cas es mostra una opció de cerca per nom comercial o per temàtiques de gestió.
En cas de designar un professional, cal escollir entre tres tipus de permisos:
Permís bàsic: permet presentar tràmits de l’àmbit de gestió escollit i fer-ne el seguiment, així com presentar documentació addicional si fos requerida. No permet accedir a la notificació de la resolució del tràmit.
Permís intermedi: és com l’anterior però també permet accedir a l’entorn personal de la persona representada, visualitzar les preferències personals i l’historial de tràmits telemàtics i accedir a la notificació del tràmit de la temàtica o les temàtiques escollides i a les quals ha de tenir dret el representant.
Permís avançat o general: dona permís per gestionar tot el perfil del ciutadà.
En tots els casos cal indicar la durada de la representació, que com a màxim serà de cinc anys.
Presentació de la sol·licitud
El titular del negoci s’ha d’autenticar amb el seu certificat electrònic digital (ja sigui el de persona física o el de representant de persona jurídica, quan es tracta d’una societat).
Cal completar el formulari en línia.
Per això caldrà disposar de la informació següent:
- Número de registre de comerç o número d’autorització de la professió titulada.
- Nom comercial; cal indicar si se n’autoritza la difusió.
- Temàtiques de gestió administrativa en les quals es vol actuar com a representant.
- NIA de la persona que exercirà el rol d’administrador en aquesta eina si es vol designar una altra persona que no sigui el mateix titular del negoci.
Important: cal saber que la persona designada amb el rol d’administrador per aquesta eina té la responsabilitat de gestionar l’alta i baixa dels empleats que poden exercir la representació de l’empresa, així com acceptar o refusar les peticions de representació dels clients.
Signeu i presenteu la sol·licitud.
Seguidament rebreu el comprovant de l’entrada del tràmit amb el número d’expedient assignat.
Un cop inscrit en el Registre, rebreu una resolució en què s’indica que s’ha procedit a l’alta en el Registre electrònic de representants com a professional.
Propers passos
La persona amb el rol d’administrador (la persona designada o, si no n’hi ha, el titular del negoci) ha d’entrar a la Seu electrònica i accedir al seu espai de ciutadà, al submenú Els meus rols. En cas de tenir més rols es mostraran aquí i cal triar el rol d’administrador/a.
Cal donar d’alta tots els empleats que representaran els clients per compte de l’empresa. El mateix administrador també s’ha de donar d’alta com a empleat si vol presentar tràmits en representació de clients. Tots els empleats han de disposar de certificat electrònic.
Per la seva banda, els clients també han d’entrar a la Seu electrònica i fer arribar les peticions de representació a través de la Seu electrònica.
L’administrador/a ha d’acceptar o refusar les peticions de representació rebudes.
Un cop acceptades les peticions, els empleats podran presentar tràmits indicant el NIA del client que han de representar.
En funció del grau de representació atorgat, la persona representant podrà accedir a la carpeta del ciutadà representat per gestionar els seus tràmits o les notificacions.
Important: es tracta d’una relació de representació d’acord amb el que s’estableix al Codi de l’Administració.
Normativa
- Decret 202/2024, del 15-5-2024, d’aprovació del Reglament d’impuls dels serveis digitals de l’Administració.
- Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració.
- Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals.
Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
0,00 €
-
Termini de resolució
60 dia/dies hàbil(s).