Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Sol·licitud pel procés de selecció dels membres de la Visura Ciutadana
Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Representant
Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Presentació de la sol·licitud
Requisits prèvis
Règim d’incompatibilitats d’acord amb l’article 25 del Reglament de participació ciutadana:
- Personal de les administracions públiques i del sector públic institucional.
- Persones que formen part d’òrgans directius, executius o de representació d’un partit polític.
- Persones que formen part d’òrgans directius, executius o de representació d’una associació o un col·lectiu.
- Titulars d’una empresa contractada per l’Administració general.
- En general, qualsevol altra situació que pugui suposar un conflicte d’interessos.
Identificació dels propers passos
Amb l’objectiu d’obtenir una representació equilibrada d’homes i dones, se separen les sol·licituds per gènere.
Es fan butlletes amb el número de registre de Tràmits corresponent a cadascuna de les sol·licituds presentades i s’introdueixen en dos urnes corresponents una a cada gènere.
La selecció de les persones es fa mitjançant un sorteig davant la Secretaria General del Govern o de notari.
Es comença la selecció dels membres de la Visura Ciutadana mitjançant un sorteig per l’urna de gènere femení i se n’extreuen en un primer moment cinc butlletes, sempre que n’hi hagi una quantitat suficient.
Se segueix el mateix procediment per l’urna de gènere masculí, sempre que hi hagi una quantitat suficient de butlletes.
En el supòsit que no hi hagi una quantitat suficient de butlletes en qualsevol de les urnes, se’n selecciona la quantitat necessària per a arribar fins al màxim de deu persones de l’urna en què hi hagi disponibilitat
Les deu persones seleccionades pel procediment establert en els punts anteriors passen a formar part de la Visura Ciutadana
Seguidament, es procedeix al sorteig de les persones suplents fent la selecció separada per gènere. S’extreuen totes les butlletes i s’enregistra l’ordre per a cadascun dels gèneres.
S’aixeca una acta del procediment del sorteig i dels resultats.
El nom de les persones seleccionades com a membres de la Visura Ciutadana i el nom i l’ordre de les persones suplents descrites als punts anteriors es publiquen al BOPA.
Documents que s’han de presentar
Sol·licitud
Podeu descarregar el document des del següent enllaç
Normativa
Normativa
- Llei 33/2021, del 2 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i govern obert.
- Decret 444/2022, del 26-10-2022, pel qual s’aprova el Reglament de participació ciutadana.
- Llei 29/2021, del 28 d'octubre, qualificada de protecció de dades personals.
Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Del 18-01-2023 al 16-02-2023.
-
Preu
0,00 €
-
Termini de resolució
30 dies hàbils.