Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Accés al Servei d’Atenció Domiciliària – Alta
És el tràmit per accedir al Servei d’Atenció Domiciliaria, per atendre aquells col·lectius que necessiten aquest servei per millorar el seu estat de benestar, i ajudar-los a la realització de les activitats bàsiques de la vida diària.Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Persona jurídica
Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Necessiteu ajuda
atenciodependencia@govern.ad/ 874800
Requisits previs
- Acreditar la residència legal, efectiva i permanent a Andorra en el moment de la sol·licitud i durant el període que rep la prestació.
- Persones amb residència per raons de reagrupament familiar. Aquestes persones poden accedir a les prestacions tècniques i a les prestacions tecnològiques no econòmiques si reuneixen els requisits exigits amb caràcter general i el titular del reagrupament ho sol·licita. Pel que fa a les prestacions econòmiques, no es poden concedir tenint en compte que el sol·licitant del reagrupament ha declarat que disposa de mitjans suficients per assegurar un nivell de vida digne als reagrupats, referits a l’allotjament adequat o per cobrir les despeses mèdiques, i s’ha compromès a disposar d’una assegurança sanitària, d’acord amb la normativa d’immigració.
Passos previs
- Demanar cita prèvia amb els/les tècnics de l’àrea de Serveis Sociosanitaris.
- Adreçar-se al Servei de Tràmits de govern per poder entregar la documentació necessària (sol·licitud, informe mèdic i altres).
Documents que s’han de presentar
Sol·licitud
Podeu descarregar el document des del següent enllaçPassaport o DNI per als no andorrans (de la persona que sol·licita).
Informe mèdic (omplert pel metge de referència).
Targeta on consti el núm. de compte IBAN de la persona interessat/da.
Document acreditant la representació legal del sol·licitant en cas de incapacitació (si escau).
Documentació complementària (altres informes mèdics).
Normativa
- Decret legislatiu del 30-05-2018 de publicació dels text refós de la Llei 6/2014, del 24 d'abril, de serveis socials i sociosanitaris.
- Decret del 15-11-2017 d’aprovació del Reglament regulador del Servei d’Atenció Domiciliària.
- Decret del 7-10-2020 d'aprovació del Reglament de les prestacions econòmiques de serveis socials i sociosanitaris.
- Decret 185/2023, del 26-4-2023, d’aprovació del Reglament dels preus públics i del cost de referència dels serveis socials i sociosanitaris per a persones en situació de dependència majors de 65 anys.
- Decret 495/2023, del 25-10-2023, d’aprovació del Reglament de la Cartera de serveis socials i sociosanitaris.
- Decret 527/2022, del 7-12-2022, d’aprovació del Reglament de les prestacions tècniques i tecnològiques de serveis socials i sociosanitaris.
- Llei 29/2021, del 28 d'octubre, qualificada de protecció de dades personals.
Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
- Import: 9,64 € per hora per persones amb la residència legal, efectiva i permanent a Andorra en el moment de la sol·licitud i durant el període que rep la prestació.
- Import: 19,28 € per hora per persones amb residència per raons de reagrupament familiar.
-
Termini de resolució
2 mes(os).