Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
D.2.1- Residència per a professionals amb projecció internacional renovació
Per obtenir la renovació de les autoritzacions cal presentar la sol·licitud durant els sis mesos anteriors al venciment dels terminis i acreditar que la persona sol·licitant ha establert la seva residència principal i efectiva al Principat d'Andorra a comptar de la data d’inici si es tracta d’una autorització inicial, o de la data de la darrera renovació en els altres casos.- Acreditar documentalment la viabilitat econòmica de la societat
Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Persona jurídica
Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Representant
Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Requisits previs
La sol·licitud de renovació s’ha de presentar al Servei d’Immigració abans de la data d’expiració de l’autorització que es pretén renovar.
Si durant la vigència de l’autorització del Servei d’Immigració s’ha produït algun canvi que no s’ha notificat, a la renovació s’hi ha d’adjuntar la documentació necessària per poder-ho fer al moment.
Via de recurs
Documents que s’han de presentar
- Sol·licitud d’autorització de renovació degudament omplerta.
- Original i fotocòpia del passaport i/o del document nacionald´identitat vigent.
- Document de signatura.
- En cas que la persona sigui menor Menor.
- En cas que la persona no sàpiga signar No sap signar.
- En cas que la persona no pugui signar No pot signar.
- Una fotografia en color (35 x 45 mm) presa recentment, en un termini inferior a 6 mesos abans de la sol·licitud, amb la fisonomia totalment visible i el cap descobert.
- Autorització del Servei d’Immigració. En cas de pèrdua o robatori, s’ha de dur el certificat del Servei de Policia en què s’acrediti aquesta circumstància.
- Certificat de residència del Comú.
- Últim rebut o un altre mitjà de prova com els rebuts d’electricitat, telèfon i aigua.
- Document acreditatiu de la vigència de la cobertura o assegurança per malaltia, incapacitat i vellesa per la persona sol·licitant i per les persones al seu càrrec o a càrrec del seu cònjuge o la parella estable per tot el temps de vigència, a excepció dels menors d’edat i els majors de seixanta anys, els quals han de justificar i tenir en vigència a Andorra una cobertura i assegurança per malaltia.
- Demostrar que el titular té ingressos superiors al 300% del salari mínim anyal vigent, afegint-hi el 100% d’aquest indicador per cadascuna de les persones a càrrec. Aquest aspecte s’acredita, entre d’altres, mitjançant un certificat de pensió de jubilació i/o una declaració de renda de l’any anterior al darrer país de residència i les certificacions bancàries corresponents. Exemple: per persona titular principal, salari base x 12 mesos x 3 (300%).
- Compromís de fixar la residència efectiva a Andorra un mínim de 90 dies per any.
- Certificat domicili.
- Compromís d'habitatge.
Esteu sol·licitant un nou tràmit com a
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
56,15 €
-
Termini de resolució màxim
2 mes(os).