Canviar representat
Voleu canviar de representat? Si continua, els canvis no desats a la declaració actual es perdran
Exempció de l’ITP / d’aplicació del tipus de gravamen superreduït de l’IGI
Persones que el poden demanar
Persona física
Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)
Representant
Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.
Tràmits a posterior
En el termini d’un mes, a comptar de l’ocupació de l’habitatge exemptat, la persona o les persones a favor de les quals s’hagi acordat l’exempció han de presentar a l’Administració el certificat de convivència expedit pel Comú que acrediti la data d’inscripció en l’adreça corresponent al bé immoble adquirit, que ha obtingut l’exempció, i la còpia simple de l’escriptura pública d’adquisició.
Un cop l’any i durant els 4 anys posteriors, cal presentar a l’Administració el certificat de residència expedit pel Comú i els rebuts d’electricitat, telèfon, aigua i calefacció que demostrin que l’habitatge és l’habitual i permanent.
Via de recurs
Documents que s’han de presentar
Sol·licitud.
Podeu descarregar el document des de l'enllaç següentCertificat d’inscripció expedit pel Servei d’Immigració que acrediti el temps de residència, el tipus d’autorització i de validesa al Principat, per als no-andorrans.
Fotocòpia del passaport, o del DNI per als no-andorrans.
Certificat de residència expedit pel Comú.
Declaració jurada (A3 T010 - 11/09/2013) de les persones adquirents en la qual manifestin que el bé immoble que pretenen adquirir és la primera adquisició d’habitatge, que constituirà l’habitatge habitual i permanent, i que no han rebut altres ingressos que els declarats a la sol·licitud.
Podeu descarregar el document des de l'enllaç següentTaxació pericial vigent del bé immoble per al qual es demana l’exempció, que tingui una validesa de 6 mesos i una vigència de com a mínim 2 mesos a la data de presentació de la sol·licitud.
Per a la persona o les persones adquirents assalariades, l’extracte de punts de vellesa emès per la Caixa Andorrana de Seguretat Social dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
Per a la persona o les persones adquirents no assalariades o amb participació en societats o titulars d'una activitat econòmica, els justificants d’ingressos i certificacions bancàries que acreditin l'existència i els moviments de comptes bancaris dels 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, així com el compte de pèrdues i guanys de l’activitat, si escau.
Per a les persones amb discapacitat, certificació expedida pel ministeri competent en benestar social, segons la Llei de garantia dels drets de les persones amb discapacitat.
Normativa
- Llei de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries, del 29 de desembre del 2000.
- Reglament, del 14 de maig del 2019, de l’impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries.
- Llei 11/2012, del 21 de juny, de l’impost general indirecte.
- Reglament, del 2 de juliol del 2014, de l’impost general indirecte.
Esteu sol·licitant un nou tràmit com a
Usuari anònim
-
Període de l’any en què es pot demanar
Tot l’any.
-
Preu
2,14 €
-
Termini de resolució màxim
2 mes(os).